Logotyp för DigiVi. En röd hand håller i en lila mobiltelefon. Tillsammans bildar de ett hjärta.

Om DigiVi

DigiVi är en app
för att träffa vänner
eller hitta kärleken.

Här kan du läsa mer om DigiVi.

 

DigiVi är en enkel app
som du kan använda
p
å en telefon, surfplatta eller dator. 

Man kan inte ladda ner DigiVi
på App Store eller Google play.
Man använder den på hemsidan DigiVi.nu

DigiVi är till för dig
som har en funktionsnedsättning.
Det är gratis att använda DigiVi.


På DigiVi kan du dejta,
lära känna nya personer
eller bara umgås. 

 

På DigiVi kan du skapa en profil.
I din profil kan du visa vem du är
och berätta om dina intressen. 

 

På DigiVi kan du träffa nya människor
och hålla kontakt med andra.
Du kan träffa nya eller gamla vänner.
Eller söka kärleken.

 

Ni kan chatta med varandra.
Och om du inte kan skriva själv
så kan du prata in din text.

 

DigiVi är enkelt och tryggt.
Det finns enkla, tydliga regler. 

DigiVi är gratis. 

Börja använda DigiVi

Två personer sitter ner, den ena i rullstol. Hon räcker fram något mot den andra, som sitter vid ett litet bord med en dator och en regnbågsflagga.

För att kunna använda DigiVi
så behöver du hjälp att skapa ett konto.
Då träffar du ett DigiVi-ombud
och visar din legitimation.
Det gör vi för att
DigiVi ska vara extra säkert
för dig som använder DigiVi.

Hitta DigiVi-ombud

Vi som har byggt DigiVi
heter Relationer som funkar.
Vi har arbetat tillsammans
med 300 personer med funktionsnedsättning
för att göra appen så bra som möjligt.

 

Infoträff om DigiVi på lätt svenska

Vad?

Vi berättar om appen DigiVi.
I DigiVi kan man träffa andra på nätet.

  • Vad är DigiVi?
  • Vad kan man göra i DigiVi?
  • Hur kan du få DigiVi?
När?

Välj ett av två tillfällen:
måndag den 23 september klockan 18 till 19
torsdag den 26 september klockan 13 till 14

Anmälan:

Till aline.groh@uppsala.fub.se

Mer om DigiVi

Två personer sitter ner, den ena i rullstol. Hon räcker fram något mot den andra, som sitter vid ett litet bord med en dator och en regnbågsflagga.
Hitta DigiVi-ombud

En lista på var det finns DigiVi-ombud som kan hjälpa till att skapa ett konto.

Hitta DigiVi-ombud
Två personer tittar på en Ipad.
Hjälp att använda DigiVi

Tips om hur man använder DigiVi.

Hjälp att använda DigiVi
Börja använda DigiVi

Här är en länk till appen, om du redan har fått hjälp att skapa ett konto.

Börja använda DigiVi här
Person sitter i permobil, styr Ipad med joystick.
Regler i DigiVi

Här kan du läsa vilka regler man måste följa om man använder DigiVi.

Läs reglerna